Resepi Dalam Pantang, Ikan Selar Bakar Berempah

Ikan selar berempah sis perap semalam siap untuk bakar. Untuk anak yang sedang berpantang.

Ada yang nak resepi tak. Maaf lambat bagi resepi tadi banyak kerja.

Untuk ikan berpantang, ekor ikan tu hendaklah kita buang bisa pada ekor. Cara, pulas & tarik. Tengok ikan yang sis tunjuk:

Resepi Dalam Pantang, Ikan Selar Bakar Berempah

Resepi Dalam Pantang, Ikan Selar Bakar Berempah

Resepi Dalam Pantang, Ikan Selar Bakar Berempah

Ok resepi ikan bakar kalau untuk 4 ekor ikan:

2 inci halia
2 inci kunyit hidup
3 ulas bawang merah
3 ulas bawang putih
1 sudu besar lada hitam yang di tumbuk
Garam
Sedikit madu
Sedikit jus limau nipis/ tak bubuh pun takper..

Cara masak ikan bakar berempah:

1. Semua tu dikisar or ditumbuk
2. Gaul pd ikan, perap sejam or lebih

3. Bakar dan siap dimakan

Admin rasa menu ni sesuai untuk ibu yang masih dalam pantang selepas bersalin. Cubalah masak. Takda lah bosan makan menu yang sama setiap hari kan? Hehe.

Resepi ini sudahpun dikreditkan kepada pemilik asal di kolum penulis di atas.

Baca Juga Resepi Nasi Vanggey Sedap

CARIAN BERKAITAN:

  • resepi dalam pantang
  • makanan selepas pantang
  • makanan ketika berpantang selepas bersalin



Komen Jika Resepi Ini Sedap

comments

Add Comment